WordPress a CMS – wady i zalety systemów do zarządzania treścią

No Comments

CMS (Content Management System) to całe serce Twojej strony internetowej. To właśnie w wewnętrznym systemie zarządzania treścią możesz decydować o wyglądzie Twojej strony – treści, która się na niej znajduje, aktualnościach czy grafikach. Istnieje wiele różnych systemów ułatwiających zarządzanie treścią począwszy od WordPress, Joomla, Drupal, Presta i kończąc na dedykowanych systemach CMS tworzonych przez programistów pod kątem danej strony.

Dobór odpowiedniego CMS jest szczególnie istotny dla właścicieli stron i osób, które zajmują się witryną internetową – zarządzają jej treścią czy Tworzą firmowe blogi. Przejrzystość oraz łatwość poruszania się po systemie zarządzania treścią jest bardzo ważny, ale należy przy doborze odpowiedniego CMS zwrócić szczególną uwagę na możliwości techniczne danej platformy.

CMS WordPress, jego wady i zalety

System powstał w 2003 roku i w głównej mierze dedykowany jest blogom. Jednakże, przyjazny system zarządzania treścią, możliwość implementacji szablonów oraz wtyczek przyczynił się do szerszej popularyzacji systemu wśród twórców stron internetowych.

Obecnie na systemie WordPress działa ponad 68 milionów stron internetowych. System wspiera działania gigantów takich jak Reuters, Forbes czy New York Times.

wady i zalety wordpress

Zalety WordPress

Łatwość optymalizacji strony

Podstawy znajomości języka HTML czy CSS umożliwiają optymalizację strony internetowej bazującej na WordPress i relatywnie łatwe dostosowanie witryny do wymogów twórcy.

Baza wtyczek

System WordPress, dzięki swojej popularności oraz dostępowi do open-source, przyciąga wielu twórców i developerów wtyczek. Obszerna baza pluginów ułatwia budowanie strony uszytej na miarę naszych potrzeb. Gotowe wtyczki zmniejszają konieczność programistycznych prac nad stroną. Proste w obsłudze pluginy dają zarządzającym stroną również sporo komfortu w tworzeniu treści.

Elastyczny CMS

Dzięki szerokiemu wachlarzowi wtyczek, system zarządzania treścią WordPress jest niezmiernie elastyczny. Pluginy umożliwiają nam tworzenie nie tylko prostych blogów, ale również dają możliwość tworzenia sklepów internetowych, stron internetowych firm czy portfolio video.

Ułatwione pozycjonowanie strony

Kolejnym aspektem, na który wpływ ma szeroki dostęp do wtyczek, jest łatwiejsze pozycjonowanie strony internetowej. Dostępne wtyczki SEO ułatwiają przygotowanie strony na WordPressie pod kątem podstawowego on-page SEO i ułatwiają dostosowywać umieszczaną treść zgodnie z zaleceniami wyszukiwarki Google.

Przyjazny system zarządzania treścią

Wnętrze i design CMS WordPress daje możliwość szybkiego opanowania niemalże wszystkich istotnych funkcji przez zarządzającego stroną internetową. Prosta budowa systemu i odpowiednie przygotowanie go przez budującego witrynę minimalizuje konieczność specjalnego wdrażania osoby, która ma nadzorować funkcjonowanie strony.

Wady WordPress

Starsze wtyczki mają problem

Zalety WordPress w głównej mierze opierają się na możliwości dodawania przeróżnych wtyczek, które sprawiają, że CMS jest elastyczny i łatwy w obsłudze. Jednakże, nowe wersje popularnego systemu do zarządzania treścią sprawiają, że niektóre pluginy, szczególnie te, które nie są updateowane regularnie, przestają być kompatybilne z systemem.

Został stworzony pod blogi

Pamiętajmy, że podstawową funkcją, pod którą WordPress został stworzony jest blogowanie. CMS radzi sobie z nieskomplikowanymi stronami firmowymi, wizytówkowymi i prostymi sklepami internetowymi. Jednakże, wykorzystanie tego systemu do zarządzania treścią podczas budowy złożonych stron i sklepów jest zdecydowanie odradzane, o ile w ogóle wykonalne.

Ograniczone bezpieczeństwo

Popularność WordPressa przyczyniła się do zwiększenia zainteresowania stronami działającymi na tym systemie przez hackerów. Warto wzbogacić strony o zewnętrzne wtyczki zwiększające bezpieczeństwo stron.

Dedykowany CMS strony internetowej

Platformy zarządzania treścią w większości stron internetowych są tworzone na bazie dedykowanych platform umożliwiających zarządzanie ich treścią. CMS jest w takim przypadku specjalnie napisany przez programistę pod kątem specyfikacji i wszelkich wymogów strony.

dedykowany cms system zarządzania treścią

Zalety dedykowanego CMS

Sky is the limit

Dobra agencja marketingowa współpracująca z programistami nie powinna mieć żadnych problemów z wprowadzeniem jakichkolwiek funkcjonalności na stronie. Ograniczeniem może być tylko fantazja zlecającego oraz jego budżet. Dedykowany CMS pozwala tworzyć przede wszystkim zaawansowane strony, ale również proste witryny internetowe mogą być z łatwością zarządzane dzięki dedykowanym systemom.

Przejrzyste zarządzanie

Dedykowany system CMS, podobnie jak popularny WordPress, może być równie prosty w obsłudze dla osób zarządzających stroną internetową. Jest to w głównej mierze uzależnione od poziomu skomplikowania samej strony i jej funkcjonalności oraz od podejścia programisty do wnętrza – budowy samego systemu umożliwiającego zarządzanie stroną.

Zwiększone bezpieczeństwo

Dedykowany system do zarządzania treścią strony nie jest narażony na ataki hackerskie w takim stopniu jak popularny WordPress. Jak już wiesz, nie ma ograniczeń programistycznych związanych z budową strony i dotyczy to również rozszerzonych możliwości chronienia strony przed ewentualnymi atakami hackerów.

Jest profesjonalny

Najbardziej profesjonalnym i najbardziej efektywnym podejściem do strony internetowej jest jej budowa oparta o dedykowany system CMS. Brak ograniczeń zdecydowanie wyprzedza pod tym kontem inne systemy jak WordPress, Joomla czy Presta. Programista tworząc system od podstaw może tworzyć profesjonalne sklepy internetowe i witryny www w oparciu o wszelkie wymogi klienta przedstawione w specyfikacji.

Wady dedykowanego CMS

Uważaj na nieprzyjazne systemy

Większość agencji marketingowych i interaktywnych tworzy strony oparte o dedykowane CMS, które wykorzystywane są w większości ich projektów i realizacji. Samo usability – łatwość korzystania z systemu jest uzależniona od jego możliwości i designu. Niestety, niektóre agencje nie przykładają należytej uwagi do tego co dzieje się w sercu strony i nie mają na względzie osób, które będą stroną zarządzały. Przez to, niektóre systemy są nieprzyjazne w obsłudze i odstają możliwościami od nawet tak prostych „gotowców” jak WordPress.

Budżet to limit

Pamiętaj, że dedykowany CMS może dać Ci możliwość stworzenia zaawansowanych funkcjonalności. Wymaga to jednak dodatkowych prac programistycznych, za które oczywiście trzeba zapłacić. Dobrze przygotowana specyfikacja zapewni przejrzystość projektu i umożliwi wiarygodną wycenę. Cena systemu dedykowanego nie jest znacząco wyższa od systemów gotowych jak WordPress, jednakże niektóre funkcjonalności mogą wymagać większych nakładów pracy.

Kwestia przyzwyczajenia

Jeżeli miałeś już styczność z zarządzaniem treścią na innych stronach, niezależnie czy były to strony internetowe oparte o WordPress czy jakikolwiek inny system CMS, zapewne łatwiej będzie Ci pracować nad nową stroną działając na znanym Ci systemie. Czasami jednak warto przekonać się, że pozytywne aspekty strony internetowej opartej o dedykowany CMS przewyższają niechęć zarządzającego stroną do nauki nowych rozwiązań. Oferowany przez naszą agencję marketingową system jest niezwykle przyjazny w obsłudze i oceniany przez naszych klientów jako zdecydowanie łatwiejszy w zarządzaniu niż WordPress.

Wybrać WordPress czy dedykowany CMS?

Spójrz na 2 najważniejsze czynniki przy wyborze systemu do zarządzania treścią: możliwości techniczne oraz budżetowe.

Jeśli tworzysz relatywnie prostą stronę internetową mającą na celu zaprezentowanie Twojej firmy, oferty czy produktów, WordPress będzie zdecydowanie wystarczającym rozwiązaniem. Interesujący design, przedstawienie oferty i nawet możliwość zakupu produktów online przy niewielkiej cenie za zbudowanie strony internetowej to zdecydowane plusy popularnego systemu.

Jeśli tworzysz stronę internetową, której specyfikacja obejmuje bardziej zaawansowane funkcjonalności. Jeśli chcesz zarządzać stroną dzięki prostemu, dedykowanemu Twojej stronie systemowi do zarządzania treścią, wybierz własny CMS. Przy takim rozwiązaniu nie ma jakichkolwiek ograniczeń funkcjonalnych. Musisz się jednak liczyć z tym, że dedykowany system może wymagać większych nakładów finansowych.

Jeśli jesteś zainteresowany budową nowej strony internetowej, skontaktuj się z nami. Przedstawimy Ci ofertę i dostosujemy budżet strony do Twoich potrzeb. Poproś o całkowicie darmową i niezobowiązującą wycenę!

Piszemy o marketingu online. Pomagamy firmom w optymalizacji działań marketingowych.

 

O agencji marketingowej ZOOM marketing

Oferujemy kompleksową obsługę z zakresu marketingu online. Począwszy od stron internetowych, pozycjonowania, kampanii AdWords, skończywszy na video marketing oraz motion design. Zachęcamy do odwiedzania naszego bloga i poszerzania swojej wiedzy z zakresu marketingu online

Ostatnie Twetty

Poproś o darmową wycenę

Twój biznes może być widoczny onlnie dzięki ZOOM marketing. Potrzebujesz nową stronę internetową? Chciałbyś, aby Twoja strona była lepiej pozycjonowana w wyszukiwarce? Chcesz przeprowadzić kampanię AdWords? Chcesz się pokazać najlepszej strony dzięki animacjom reklamowym?

Więcej informacji o marketingu online z naszego bloga

Zobacz wszystkie wpisy
 

Leave a Comment