Twitter ponownie na SERPach Google

No Comments

Dick Costolo (Twitter CEO) wykonał kawałek dobrej roboty i krótkie wpisy użytkowników z portalu społecznościowego Twitter pojawią się ponownie w wynikach wyszukiwania Google. Porozumienie pomiędzy Twitterem a gigantem Google umożliwi ‘niebieskim ptaszkom’ docieranie do nowych, potencjalnych użytkowników portalu.

Jak informuje Bloomberg, wyniki porozumienia pomiędzy Twitterem a Google powinny być widoczne w SERPach jeszcze w pierwszej połowie tego roku. Programiści obu firm już rozpoczęli prace nad funkcjonalnością. Tweety mają być widoczne w Google od razu po zaposotwaniu przez użytkownika. Warto wspomnieć, że podobna umowa pomiędzy korporacjami funkcjonowała w latach 2009-2011.

Wpływ układu pomiędzy Twitterem i Google na pozycjonowanie

W ostatnim wpisie na naszym blogu o pozycjonowaniu on-page podkreślaliśmy konieczność ułatwiania użytkownikom Twojej strony internetowej dzielenia się contentem w mediach społecznościowych. Pojawienie się tweetów w SERPach powinno Ciebie przekonać do założenia konta na Twitterze i regularnego dzielenia się nowinkami z Twojej branży i strony internetowej dzięki 140-to znakowym tweetom. Teraz, tworzona przez Ciebie treść, może mieć jeszcze większy zasięg dzięki tweetom wyświetlanym w Google. Zacznij regularnie postować przez Titter, zdobywaj nowych followers i buduj swoją markę.

Jak dobrze tweetować

Po utworzeniu konta na Twitterze dodaj zdjęcie. Bądź wiarygodny. Zacznij obserwować inne osoby. Dobieraj je ostrożnie, połóż nacisk na jakoś, nie ilość. Zbuduj wartościową sieć społecznościową. Podobnie jak w innych mediach społecznościowych, nie skupiaj się tylko na sobie. Niektórzy mogą mieć już dosyć czytania na Facebooku, a teraz także na Twitterze, o tym jakie to nowe rozwiązania wprowadza Twoja firma, czym dzisiaj się zajmuje, itd. Pamiętaj, że z mediów społecznościowych korzystamy głównie w wolnym czasie. Facebook traktujemy w głównej mierze jako miejsce rozrywki, Twitter częściej wykorzystywany jest w celach biznesowych, ale to nie znaczy, że Twoje tweety mają mieć charakter czysto reklamowy. Postaraj się umieszczać interesujące newsy z branży. Pozwól followersom doszkolić się w dziedzinie, na której znasz się najlepiej. Rzadko mamy czas na śledzenie branżowych newsów w godzinach pracy. Osoby, które nie chcą zostawać w tyle przeważnie zaglądają na portale społecznościowe po pracy czy w trakcie krótkiej przerwy. Zapewnij im wartościowy content, który pozwoli szybko i konkretnie przyswoić wiedzę na dany temat.

Wzbogać swoje tweety linkami

Masz 140 znaków do wykorzystania. Warto zatem skorzystać z Bitly.com, który umożliwi skrócenie linku, który możesz potem umieścić w swoim tweecie. Swoje krótkie informacje wzbogać linkiem do swojego bloga lub do innej strony, która pozwoli followersom przeczytać trochę więcej na temat opublikowanej informacji.

Doceń źródło

Jeśli wykorzystujesz informację opublikowaną przez innego użytkownika Twittera, doceń go i wspomnij o nim w tweecie. Zrobisz to dodając małpkę przed nazwą użtykownika, np. @WojciechZOOM.

Hashtaguj na Twitterze

Hashtagi ułatwiają osobom wyszukiwanie tweetów na dany temat. Jeśli postujesz o kampaniach AdWords, zastosuj #AdWords. Osoby zainteresowane daną dziedziną możliwe, że klikną w hashtag w innym tweecie i zainteresują się Twoim wpisem.

Twitter na pozycjonowanie i budowanie marki

Zachęcam do założenia konta Twitter i regularnego dzielenia się branżowymi newsami, informacjami o Twojej firmie (ale bez przesady – nie jesteś najważniejszy na świecie). Dzięki nowej umowie pomiędzy Google i Twitterem Twoje tweety jeszcze w tym roku mają szansę pojawić się w wynikach wyszukiwania Google. Sprawa jest prosta Google → Twitter → Twoja marka → Twoja strona internetowa → Lead → C.R.E.A.M (Cash Rules Everything Around Me @WuTangClan) 🙂

Piszemy o marketingu online. Pomagamy firmom w optymalizacji działań marketingowych.

 

O agencji marketingowej ZOOM marketing

Oferujemy kompleksową obsługę z zakresu marketingu online. Począwszy od stron internetowych, pozycjonowania, kampanii AdWords, skończywszy na video marketing oraz motion design. Zachęcamy do odwiedzania naszego bloga i poszerzania swojej wiedzy z zakresu marketingu online

Ostatnie Twetty

Poproś o darmową wycenę

Twój biznes może być widoczny onlnie dzięki ZOOM marketing. Potrzebujesz nową stronę internetową? Chciałbyś, aby Twoja strona była lepiej pozycjonowana w wyszukiwarce? Chcesz przeprowadzić kampanię AdWords? Chcesz się pokazać najlepszej strony dzięki animacjom reklamowym?

Więcej informacji o marketingu online z naszego bloga

Zobacz wszystkie wpisy
 

Leave a Comment