Nowe formy reklamy na Facebook oraz LinkedIn

No Comments

Dobra informacja dla reklamodawców działających w sieciach społecznościowych, ale również dobry moment, aby zastanowić się nad rozszerzeniem promocji swoich usług i towarów na portalach Facebook oraz LinkedIn.

Informacja ta jest szczególnie ważna dla osób działających w branży B2B – w przypadku reklam na LinkedIn oraz dla właścicieli i reklamodawców sklepów internetowych e-commerce zainteresowanych reklamami Facebook.

Nowe rozwiązanie LinkedIn to możlwiość kierowania reklam do użytkowników sieci społecznościowej według ich profesji. Emisja reklam ma się odbywać na zewnętrznych stronach internetowych.

Facebook wprowadza reklamy produktowe, które mają stanowić alternatywę do dobrze już znanych Google Shopping Ads.

Sieć reklamowa LinkedIn

W czwartek (19.02.2015), LinkedIn ogłosiło wprowadzenie nowych rozwiązań reklamowych. Największa na świecie sieć specjalistów wprowadza formę reklamową, która umożliwi docieranie do użytkowników LinkedIn poprzez zewnętrzne strony internetowe.

Nowy produkt, LinkedIn Network Display, umożliwi reklamodawcom targetowanie reklam na określone grupy specjalistów. Powierzchnie reklamowe będą dostępne na innych, zewnętrznych stronach internetowych.

Wyobraźmy sobie reklamy targetowane do grupy mechaników samochodowych. Dzięki zapisanym cookies oraz możliwościom LinkedIn Network Display, reklamodawcy będą w stanie docierać do określonej grupy, przeglądającej strony internetowe. Firmy, której targetem są wspomniani mechanicy samochodowi dzięki sieci reklamowej LinkedIn będą mogły kierować ściśle targetowane reklamy.

Nowa oferta reklamowa sieci społecznościowej dla profesjonalistów to szczególnie łakomy kąsek dla przedsiębiorstw prowadzących marketing B2B.

Sieć reklamowa LinkedIn jest mocno zbliżona do oferty reklamowej Facebook – Audience Network. Jednakże, w odróżnieniu od Facebooka, LinkedIn umożliwia kierowanie reklam według profesji targetowanych osób.

Reklamy produktowe Facebook

Drugą dobrą wiadomością jest nowo wprowadzone rozwiązanie Facebook Product Ads, które rzekomo ma być nowym konkurentem Google Shopping Ads.

Nowy produkt znajdzie szczególne zainteresowanie wśród reklamodawców e-commerce. Reklamy produktowe będą umożliwiały reklamowanie wielu produktów jak również wyświetlanie całych katalogów produktowych przy zachowaniu zróżnicowanego targetowania.

Facebook Product Ads
Źródło: Facebook

Reklamy produktowe Facebooka umożliwiają wyświetlanie reklam odbiorcom znajdującym się w różnych etapach procesu decyzyjnego. Reklamy mogą być wyświetlane osobom, które odwiedziły już wcześniej nasz sklep internetowy lub targetowane na grupy docelowe według ich lokalizacji lub zainteresowań.

Pozytywnym ukłonem Facebooka w stronę reklamodawców jest łatwość dostosowania feedów produktowych, na których obecnie pracujemy z Google Shopping Ads do wymogów sieci społecznościowej. Praca na feedach ułatwi reklamodawcom kontrolę nad produktami i ich dostępnością. Przykładowo, reklamy towarów, których brakuje w magazynie nie będą wyświetlane.

Reklamy produktowe Facebook Product Ads powinny być dostępne dla wszystkich reklamodawców w Power Editor w przeciągu kilku miesięcy.

Nowe możliwości dla reklamodawców

Rozwiązania reklamowe, które zostały ostatnio przedstawione przez LinkedIn i Facebook są godne uwagi szczególnie wśród reklamodawców B2B oraz e-commerce. Sieć społecznościowa profesjonalistów dzięki rozwiązaniom LinkedIn Network Display umożliwi wyświetlanie reklam określonym grupom targetowanym według ich profesji. Takie rozwiązanie otwiera wiele furtek reklamowych dla reklamodawców B2B.

Facebook natomiast stworzył nowy produkt, który nie może umknąć reklamodawcom sklepów internetowych. Facebook Product Ads to rzucone wyzwanie Google Shopping Ads. Łatwa implementacja feedów produktowych powinna zachęcić wszystkich reklamodawców e-commerce to wykorzystania kanału Facebook w celu promocji produktów.

Piszemy o marketingu online. Pomagamy firmom w optymalizacji działań marketingowych.

 

O agencji marketingowej ZOOM marketing

Oferujemy kompleksową obsługę z zakresu marketingu online. Począwszy od stron internetowych, pozycjonowania, kampanii AdWords, skończywszy na video marketing oraz motion design. Zachęcamy do odwiedzania naszego bloga i poszerzania swojej wiedzy z zakresu marketingu online

Ostatnie Twetty

Poproś o darmową wycenę

Twój biznes może być widoczny onlnie dzięki ZOOM marketing. Potrzebujesz nową stronę internetową? Chciałbyś, aby Twoja strona była lepiej pozycjonowana w wyszukiwarce? Chcesz przeprowadzić kampanię AdWords? Chcesz się pokazać najlepszej strony dzięki animacjom reklamowym?

Więcej informacji o marketingu online z naszego bloga

Zobacz wszystkie wpisy
 

Leave a Comment