Pozycjonowanie on-page SEO

No Comments

Przykry jest fakt, że przejmując obowiązki pozycjonerskie stron internetowych po agencjach czy freelancerach, w większości przypadków, po pierwszej analizie strony dochodzimy do wniosku, że na stronie nie zostały dokonane podstawowe czynności poprawiające widoczność w wyszukiwarce. Wygląda na to, że pozycjonerzy wciąż pozostali w epoce farmerskiej – umieszczania linków w mało wartościowych katalogach, tzw. farmach linków.

Nacisk na zdobywanie linków i budowanie zaplecza pozycjonerskiego jest tak duży, że zapomina się o podstawowej optymalizacji strony – on-page SEO.

Jaka jest różnica pomiędzy on-page a off-page SEO

Jak sama nazwa wskazuje on-page dotyczy wszelakich zmian dokonywanych na stronie internetowej przez pozycjonera, które pomagają nie tylko robotom wyszukiwarki ocenić stronę jako relatywną do fraz wyszukiwanych przez użytkowników, ale również pomagają odwiedzającym Twoją stronę internetową w wygodnym jej przeglądaniu. On-page SEO to odpowiednia optymalizacja kodu HTML, zadbanie o struktury URL Twoich podstron czy odpowiednie przekierowywanie użytkowników z jednego miejsca Twojej strony w inne.

Off-page SEO dotyczy wszystkich czynności, które dzieją się poza Twoją stroną. W tym miejscu znajduje zastosowanie linkowanie. Pamiętajmy jednak, że Google kładzie coraz większy nacisk na jakość stron i linków, które przekierowują na inne strony. Temat odpowiedniego linkowania zewnętrznego jest obszerny i pozostawimy go na kolejny wpis o pozycjonowaniu stron.

Na czym dokładnie polega pozycjonowanie on-page?

1. Optymalizacja kodu HTML strony internetowej

Pokaż użytkownikom oraz robotom wyszukiwarek, że na Twojej stronie znajdują się odpowiedzi na zadawane pytania w wyszukiwarce.

  • oo Podkreśl to stosując odpowiednie nagłówki w treści (np. tagi H1, H2).
  • oo Zadbaj o umieszczenie słów kluczowych w tagach „alt” obrazów na Twojej witrynie. Sprawdź czy nazwy obrazów, które umieszczasz na stronie mają słowa kluczowe w treści.
  • oo Stosuj tagi tytułowe i tagi ‘description’ i wskaż robotom czego konkretnie dotyczy Twoja strona internetowa oraz jej oferta. Zadbaj, aby tagi były unikalne dla każdej podstrony.
  • oo Roboty nie lubią powtarzającej się treści. Chcą dostarczać użytkownikom wyszukiwarki dobry i niepowtarzalny content. Pamiętaj, aby nie duplikować treści wewnątrz Twojej strony internetowej, ale również nie kopiuj tekstów ze swojej strony na inne.
  • oo Treść na stronie powinna być zapisana w formacie HTML. Nie stosuj skryptów Java lub iFrames.

2. Struktura URL na stronie internetowej

Jak myślisz, czy roboty Google chętniej zaproszą na Twoją stronę użytkowników szukających ‘ogórków kiszonych’ jeżeli Twoja podstrona z ofertą ogórków będzie miała URL /ogorki-kiszone czy /ok882716623?

  • oo Zadbaj o to, aby podstrony posiadały URL’e ze słowami kluczowymi, które opisują treść Twojej strony.
  • oo Adresy URL powinny być statyczne i nie mogą mieć parametrów dynamicznych.
  • oo URL’e są takie same bez znaczenia czy strona jest odwiedzana z komputerów stacjonarnych lub mobilnych.

3. Strona przyjazna w przeglądaniu – User Experience

Zapewnij odwiedzającym Twoją stronę internetową wygodne przeglądanie treści

  • oo Nawigacja w menu głównym powinna być przejrzysta
  • oo Zadbaj o breadcrumbs (tzw. okruszki), które na górze podstrony będą wskazywały użytkownikom gdzie znajdują się na stronie (np. żywość/ogórki/ogórki kiszone)
  • oo Design strony powinien być przejrzysty i jasno kojarzony z Twoją marką
  • oo Strona szybko się wczytuje. Nie chcesz, aby Twoi użytkownicy długo czekali na wczytanie się strony internetowej
  • oo Strona jest responsywna – dostosowuje się do rozmiarów urządzenia, z którego jest odwiedzana. Użytkownicy smartfonów czy tabletów coraz częściej korzystają ze swoich podręcznych urządzeń w celu surfowania po internecie. Google kładzie coraz większy nacisk na łatwość przeglądania witryn internetowych na urządzeniach mobilnych. Nowe algorytmy Google lepiej potraktują Twoją stronę internetową jeśli będzie responsywna.
  • oo Strona funkcjonuje poprawnie we wszystkich popularnych przeglądarkach internetowych.

4. Pozwól użytkownikom dzielić się treścią Twojej strony poprzez media społecznościowe

To fajnie jeśli odwiedzający Twoją witrynę internetową chcą dzielić się treścią umieszczoną na niej. Zadbaj o to, aby mogli oni w łatwy sposób podzielić się ciekawym contenetem lub produktami na Twojej stronie przez Facebook, Twiter czy LinkedIn. Proste funkcjonalności pomogą Ci rozwijać marketing szeptany.

  • oo URL same w sobie opisują o czym jest podstrona (patrz. Punkt 2). Spójrz na URL posta, który właśnie czytasz – zoom-marketing.pl/pozcyjonowanie-on-page-seo. Link, który zostanie skopiowany i przesłany w świat, będzie jasno określał o czym jest udostępniona strona.
  • oo Dodaj przyciski „share” na swoich postronach. Niech użytkownicy mają komfort dzielenia się ze swoimi znajomymi treścią Twojej strony za pomocą dosłownie jednego kliknięcia.
  • oo Twórz treść, którą odwiedzający będą chcieli się dzielić. Rzuć okiem na swoją tablicę na Facebooku. Zapewne Twoi użytkownicy dzielą się treścią, która ma w pewnym stopniu podkreślić ich wiedzę na dany temat. Udostępniają muzykę, aby pokazać, że mają gust (przynajmniej w ich mniemaniu 🙂 ), dzielą się artykułami z zacnych magazynów biznesowych, aby pokazać, że są rekinami finansjery. Jeśli chcesz pochwalić się na Fejsie, że znasz się na pozycjonowaniu, również dzięki temu, że ciągle się doszkalasz czytając przeróżne artykuły to kliknij „share” poniżej naszego postu.
  • Content marketing jako część on-page SEO

    Jeśli obracasz się trochę w świecie marketingu online i zaglądasz czasami na zagraniczne portale dotykające powyższej tematyki, na pewno masz już dosyć sformułowania „content is king”. W Polsce pozycjonerzy powoli zaczynają rozumieć dlaczego jakościowa treść na stronach rządzi. Problem jest jednak bardziej złożony. Ciężko dostarczać dobry content na strony prowadzące biznes niesprzyjający prowadzeniu bloga. Ileż można pisać np. o ogórkach kiszonych?

    Marketerzy wbrew pozorom nie znają się na wszystkich dziedzinach. Może to stwarzać problemy w tworzeniu content marketingu. W takim wypadku idealnym rozwiązaniem jest dostarczanie treści przez klienta, który ‘siedzi’ w swoim biznesie. Przekonanie jednak klienta do strategii content marketingowej jest nie lada wyzwaniem. Wyniki strategii contentowej nie są widoczne od razu, pisanie jakościowej treści nie jest zadaniem prostym i nie każdy czuje się dobrze w regularnym postowaniu.

    Regularnie udostępniana treść niosąca za sobą wartość dla czytelników to długotrwała inwestycja w pierwsze pozycje w wyszukiwarkach i jest przez nas uważana ze integralną część on-page SEO. Techniki content marketingowe zostały przez nas wykorzystane podczas realizacji strategii dla naszych klientów (OŚ EKO czy MojeLowy.pl). Wykorzystana technika 30 postów w 30 dni wciąż przynosi organiczny ruch i pozytywnie wpływa na ranking strony w oczach robotów Google.

    Współpracujesz z pozycjonerem, ale on-page SEO Twojej strony internetowej leży i kwiczy?

    Otwórz swoją stronę internetową w przeglądarce. Kliknij prawym przyciskiem myszy i „wyświetl źródło strony”. Niezły makaron prawda? To jest kod Twojej strony internetowej. Wciśnij CTRL+F i wyszukaj „description”. Za tym tagiem powinien znajdować się tag opisujący content tagu. Czy uważasz, że ten tag zawiera słowa kluczowe, które są podstawą Twojego biznesu? Jeśli nie to prawdopodobnie pozycjoner nie wykonał swojej roboty związanej z on-page SEO tak jak należy.

    Jeżeli współpracujesz z pozycjonerem, który nigdy nie poprosił Ciebie o dostęp do CMS lub do FTP to znaczy, że nigdy nie dokonał optymalizacji on-page. To bardzo źle. Prawdopodobnie zajmuje się tylko i wyłącznie linkowaniem zewnętrznym. Płacisz mu za wyniki – za zdobyte pozycje w Google prawda? Ten model rozliczeniowy motywuje go do takiego działania. Zależy mu na jak najszybszym wywindowaniu Twojej strony, nawet po trupach. Stosuje brzydkie techniki, za które Google może niedługo ukarać. Nie zależy mu jednak na długotrwałym pozycjonowaniu, które może zająć trochę czasu. Bardziej mu pasuje proste linkowanie, zgarnięcie hajsu, a co będzie potem to już nie jego problem.

    Konkluzja

    On-page SEO to działania wewnątrz Twojej strony. Zadbaj o poprawną optymalizację kodu HTML i słowach kluczowych w tagach H1, H2, altach obrazków, title, description. Popraw strukturę URL’i podstron. Zastanów się czy Twoja strona internetowa jest przyjazna w przeglądaniu. Dostosuj stronę do urządzeń mobilnych. Ułatw użytkownikom dzielenie się treścią w social media. Regularnie twórz wartościową treść. Dzięki temu postawisz znaczące kroki w stronę najwyższych pozycji w wyszukiwarkach internetowych.

Piszemy o marketingu online. Pomagamy firmom w optymalizacji działań marketingowych.

 

O agencji marketingowej ZOOM marketing

Oferujemy kompleksową obsługę z zakresu marketingu online. Począwszy od stron internetowych, pozycjonowania, kampanii AdWords, skończywszy na video marketing oraz motion design. Zachęcamy do odwiedzania naszego bloga i poszerzania swojej wiedzy z zakresu marketingu online

Ostatnie Twetty

Poproś o darmową wycenę

Twój biznes może być widoczny onlnie dzięki ZOOM marketing. Potrzebujesz nową stronę internetową? Chciałbyś, aby Twoja strona była lepiej pozycjonowana w wyszukiwarce? Chcesz przeprowadzić kampanię AdWords? Chcesz się pokazać najlepszej strony dzięki animacjom reklamowym?

Więcej informacji o marketingu online z naszego bloga

Zobacz wszystkie wpisy
 

Leave a Comment