On-page SEO pomoże zwiększyć ROI AdWords

No Comments

Trzy składowe wyniku jakości (Quality Score) Twoich słów kluczowych w kampanii Google AdWords to przewidywany współczynnik klikalności, trafność reklamy oraz doświadczenie strony docelowej. Elementy te są szczególnie istotne dla poprawnej optymalizacji kampanii AdWords. Wynik jakości słów kluczowych pomoże obniżyć CPC i w efekcie zwiększyć ROI z kampanii.

Przejmując prowadzenie kampanii AdWords naszych klientów, zauważyliśmy, że doświadczenie strony docelowej w wynikach jakości słów kluczowych jest przeważnie najczęstszym problemem wskazywanym przez Google.

O ile optymalizacja współczynnika klikalności oraz trafności reklamy leży po stronie menadżera konta AdWords, doświadczenie strony docelowej jest przede wszystkim zadaniem dla osób odpowiedzialnych za pozycjonowanie oraz UX strony i w końcu dla programistów.

Jak mogę sprawdzić jakość moich słów kluczowych?

W celu sprawdzenia jakości słów kluczowych oraz jakości 3 elementów składających się na Quality Score słowa kluczowego przejdź do swojego konta AdWords, zakładki Słowa kluczowe i przy interesującym Cię słowie kluczowym najedź na dymek w kolumnie Stan. Tutaj poznasz swój wynik jakości w skali do 10 oraz ocenę Google poszczególnych składowych: przewidywalnego współczynnika klikalności, trafności reklamy i doświadczenia strony docelowej.

wynik jakości google adwords

Mam nadzieję, że nie spadłeś z krzesła i wynik jakości Twoich słów kluczowych jest powyżej 5. Najprawdopodobniej, jeśli nie dokonywałeś odpowiedniej optymalizacji swojej strony www, czynnik Doświadczenie strony docelowej jest zaznaczony jako „poniżej przeciętnej”. Warto, abyś w takim wypadku dokonał odpowiedniej optymalizacji On-Page SEO.

On-page SEO może wpłynąć na wynik jakości

Wytyczne Google dla stron docelowych są jasne. Landing page musi oferować klikającym w Twoją reklamę unikalną, wartościową treść. Strona budzi zaufanie – produkty oraz usługi są transparentne i jasne dla użytkowników strony internetowej. Landing page jest łatwy w przeglądaniu i nawigacji zarówno na komputerach stacjonarnych, jak również na urządzeniach mobilnych. Strona ładuje się odpowiednio szybko.

Dążmy do kierowania użytkowników, klikających w nasze reklamy AdWords, na strony naszej oferty, które od razu przedstawiają użytkownikowi to, czego wyszukiwał w Google. Jeżeli użytkownik szukając w Google wpisuje konkretny produkt lub usługę, nie powinno się przekierowywać go na naszą stronę główną, ale na stronę konkretnej propozycji. Złą praktyką jest zmuszanie użytkownika do dalszego szukania informacji na stronie i nawigowania po podstronach w celu dotarcia do oferty, którą jest potencjalnie zainteresowany.

Odpowiednia optymalizacja witryny pod kątem SEO jest zatem ściśle powiązana z wynikiem jakości słów kluczowych w kampaniach AdWords. Google lepiej oceni Twoje słowo kluczowe, jeżeli przypisane mu reklamy będą kierowały na stronę odpowiednio zoptymalizowaną i przyjazną w przeglądaniu oferty.

Pozycjonowanie oraz reklamy AdWords zwiększą wiarygodność marki

Istnieje korelacja pomiędzy reklamami AdWords oraz wysokimi pozycjami organicznymi. I absolutnie nie chodzi tutaj o to, że reklamy AdWords jakkolwiek wpływają na wyższe lub niższe pozycje Twojej strony internetowej w wynikach organicznych Google. Powinieneś już dobrze wiedzieć, że płatne reklamy nie mają żadnego wpływu na pozycje organiczne. Jednakże, pierwsze pozycje Twojej strony w organicznych wynikach wyszukiwania, które dodatkowo są uzupełnione Twoimi reklamami AdWords to zwiększenie prawdopodobieństwa przejścia użytkownika na Twoją stronę internetową.

Potencjalny klient widząc Twoje reklamy oraz wysoki organiczny wynik wyszukiwania jest bardziej skory do przejścia do Twojej oferty. Podwojony atak SEO i AdWords jest intensyfikacją prezentacji marki. Użytkownik może uznać Twoją ofertę za tą właściwą jeżeli ‘zdominuje’ ona stronę wyników wyszukiwania. Twoja marka będzie wiarygodniejsza w odbiorze użytkownika. Połączenie wysokich wyników organicznych i reklam AdWords to szansa dla Twojej firmy zbudowania przewagi konkurencyjnej.

AdWords nie wpływa na pozycjonowanie, a czy pozycjonowanie wpływa na AdWords?

Jak już wspomniałem wcześniej, AdWords nie ma wpływu na pozycje Twojej witryny w wynikach organicznych. Z drugiej jednak strony, poprawne pozycjonowanie strony – On-Page SEO, może mieć wpływ na ranking Twoich reklam i na wynik jakości słów kluczowych.

Odpowiednia optymalizacja witryny nie powinna się skupiać tylko i wyłącznie na stworzeniu strony pod wyszukiwarkę. Pamiętaj, że Twoja witryna ma przede wszystkim spełniać najważniejszą funkcję biznesową – konwertować. Czymkolwiek jest konwersja na Twojej stronie – zamówienie produktu, wypełnienie formularza czy zapisanie się do newslettera, strona www powinna być przyjazna użytkownikom. Dostarczać im niezbędnych informacji o Twojej ofercie, pozwalać na prostą nawigację czy szybko się ładować.

Zoptymalizowana strona pod kątem SEO i jej odpowiedni dobór do słowa kluczowego w kampanii to jasny znak dla Google, że po kliknięciu w reklamę AdWords, użytkownik znajdzie na stronie dokładnie to czego szuka. To przekłada się natomiast na lepsze wyniki finansowe kampanii.

Pozycjonowanie i szybkość ładowania witryny

Szybkość ładowania witryny oraz jej dostosowanie pod kątem urządzeń mobilnych staje się coraz ważniejszym aspektem, na który zwraca uwagę Google. Nowe zmiany wprowadzane przez internetowego giganta będą obejmowały faworyzowanie stron mobilnych. W przypadku wolno ładujących się stron internetowych, Google planuje dodać czerwoną etykietę „Slow” przy wynikach wyszukiwania. To jasny znak, że Google stawia na łatwość przeglądania stron na różnych urządzeniach.

znaczek slow w wyszukiwarce

Rosnący trend wyszukiwań mobilnych powinien dać wiele do myślenia właścicielom stron internetowych. Coraz częściej korzystamy z wyszukiwarki na urządzeniach mobilnych. Nasi potencjalni klienci również są „smart”. Strony, które mają zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z oferty muszą być zatem przyjazne urządzeniom, z których korzystają. Innymi słowy, strony www, które chcą liczyć się na arenie wyników wyszukiwania Google muszą być responsywne.

Jak pogodzić pozycjonowanie z AdWords

Zacznij od optymalizacji On-Page SEO. Przeprowadź pełny audyt SEO Twojej strony internetowej i przeanalizuj aspekty, które nie spotykają się z pozytywną oceną wyszukiwarki Google. Zastanów się nad możliwością rozbudowania treści. Zwróć uwagę na możliwość wprowadzenia szerszych i unikalnych opisów poszczególnych elementów Twojej oferty. Zadbaj o to, aby każda część Twojej oferty posiadała dedykowaną stronę docelową. Słowa kluczowe kierujące poprzez reklamę do Twojej strony www powinny się na niej pojawić. Użytkownik szukający szklanek do piwa powinien wylądować na stronie ze szklankami do piwa, a nie w ofercie wszystkich szklanek – do wina, piwa, koniaku.

Zwróć uwagę na title oraz description Twojej strony. Roboty Google, które analizują regularnie Twoją stronę, lubią otrzymywać jasny znak w title oraz description, że Twoja strona dotyczy konkretnego aspektu. Używaj unikalnych title i meta description na każdych podstronach. Nasz wspomniany użytkownik poszukujący szklanek do piwa powinien trafić na stronę z jasnym title ‘Szklanki do piwa’.

Ułatwisz użytkownikowi przeglądanie treści stosując odpowiednią hierarchię nagłówków. Zastosuj na każdej podstronie jeden nagłówek H1, który jasno określi czego dotyczy witryna, na którą trafił Twój potencjalny klient. Innymi słowy, w nagłówkach powinny się również pojawić słowa kluczowe. Treść swojej oferty rozdziel nagłówkami H2 i H3.

To tylko niektóre aspekty wpływające na odpowiednią optymalizację strony. Zachęcamy do zapoznania się z naszym wpisem na blogu o pozycjonowaniu On-Page SEO, jak również do kontaktu z nami w celu przeprowadzenia kompleksowego audyty strony internetowej. Pamiętaj, że przyjazna strona to nie tylko wyższe wyniki organiczne, ale również wyższy wynik jakości Twoich reklam AdWords i w końcu lepsze wyniki finansowe z kampanii.

Piszemy o marketingu online. Pomagamy firmom w optymalizacji działań marketingowych.

 

O agencji marketingowej ZOOM marketing

Oferujemy kompleksową obsługę z zakresu marketingu online. Począwszy od stron internetowych, pozycjonowania, kampanii AdWords, skończywszy na video marketing oraz motion design. Zachęcamy do odwiedzania naszego bloga i poszerzania swojej wiedzy z zakresu marketingu online

Ostatnie Twetty

Poproś o darmową wycenę

Twój biznes może być widoczny onlnie dzięki ZOOM marketing. Potrzebujesz nową stronę internetową? Chciałbyś, aby Twoja strona była lepiej pozycjonowana w wyszukiwarce? Chcesz przeprowadzić kampanię AdWords? Chcesz się pokazać najlepszej strony dzięki animacjom reklamowym?

Więcej informacji o marketingu online z naszego bloga

Zobacz wszystkie wpisy
 

Leave a Comment